15 de març de 1939. Projectes

Davant la inutilitat de les gestions d’uns i altres per a poder sortir d’aquí i anar a treballar, avui he decidit d’anar a Perpinyà a visitar en Frontera, en Feced i un amic que fa poc que sortí del Camp, anomenat Cerqueda Isern, el qual va prometre de fer sortir perquè ja era resident a França. Em prometen que faran el que podran…

En Frontera i en Feced, els he vist al Cafè de França. En Feced m’ha donat 20 francs per a fer-me uns retrats. Ajuda ridícula. En Frontera m’ha fet un discurs dels deures i dels compliments dels deures d’allò més ridícul, com sempre… Tot té el mateix lema: calma, serenitat, paciència. Ells, però, van a l’Hotel. Pagant qui?

El cap em bull. Tinc tants projectes! Voldria encomanar-me a Déu, però trobo que això seria massa interessat i que Déu no podria escoltar-me ni, encara menys, satisfer-me. Déu, Providència, Sort, Estrella, Destí, tot plegat ho ajunto i m’imposo sortir-me de tot. Veig que és a França, pensant en francès, sabent francès, i d’esquena a Espanya, on no puc pensar a tornar, que podré trobar nous horitzons per a un demà més brillant.

Així doncs, noves idees comencen de clarificar-se en el meu cervell.

Al meu bloc de notes trobo unes adreces i noms que no vull perdre i que potser em seran necessaris:

«Jean Vernis.– Rue Talbout, 57. París IX. Director Gral. de l’Abeille. Assegurances. París.
Albert Pons Mateu. Conductor d’ambulància. Hospital d’Arles. Bon amic. Adreça a Barcelona: Nou de la Rambla, 147.
Emili Carreras Casals. Secretari Oficina. Comandant Batalló meu, empleat per mi. Carrer Girona, 161, 1.o, 2.a, Barna.
Benito Cordomi. Secretari meu. Perduda la seva adreça.
Vives. Secretari meu i, més tard, passat a la Brigada. Perduda la seva adreça.»

Anuncis
Published in: General on 15 Març 2009 at 12:02  Feu un comentari  

The URI to TrackBack this entry is: https://dietarideramonmoral.wordpress.com/2009/03/15/15-de-marc-de-1939-projectes/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Deixa un comentari

